Four Little Diamonds - ELO 歌詞和訳

みんなGTAVC好きなのに、FLASH FM好きなのに、何でこの曲の和訳がどこにもない?

 

 

 

 

マイク入ってる?

Is this on?

オーケー、『4』の合図で行こう!
OK, after four!

『4』!
Four!

彼女は最高だと、そう思ってた

I used to think she was the greatest thing

俺は本当に大事に思ってて、ダイヤモンドの指輪を送ったのさ
I really cared, gave her a diamond ring

彼女は「あなたと別れるぐらいなら死ぬわ!」って言ったよ
She said she'd rather die than ever leave me

まぁそれ以来、彼女の顔を見てないんだけど
Well, I never saw her face since then

法が彼女を捕まえないなら、俺が捕まえてやる
And if the law don't get her, then I will

4つの小さなダイヤモンド
Four little diamonds.

 

彼女はきっとどこか大通りに立ってるさ

She must be somewhere on the open road

「一人ぼっちだった」といつも言っていた
She always said she was the lonely one

悲しい身の上話でその気にさせて
She gets you down with her tales of woe

俺の全てを奪い去った
She took me for everything

法が彼女を捕まえないなら、俺が捕まえてやる
And if the law don't get her, then I will

4つの小さなダイヤモンド
Four little diamonds.

 

俺は辺りを見渡して、朝っぱらから飛び回ったけれど

I looked around, I climbed up high into the dawn

彼女は夜のうちに消えていた
But she was gone into the night

俺は彼女の言葉を、彼女と一緒にした事を考えてた
I thought about the things she said
And all the things we'd done

しかし彼女は何処へ逃げたのか
But where could she run

答えはまだ出ない

There's just no answer to give.

 

俺は昼も夜も彼女の事を考えている

I keep a-wonderin' 'bout her day and night

彼女は俺がバカだったと思ってるだろうが、その通りだ
She probably thinks I was a fool, she's right

彼女は知りもしないだろうが、俺はあの女を探し続けるつもりなんだから
She don't know it
But I'm gonna keep on searchin for that woman

隅々まで探し尽くしてやる
I'm gonna search everywhere

法が彼女を捕まえないなら、俺が捕まえてやる
And if the law don't get her, then I will

4つの小さなダイヤモンド
Four little diamonds.

 

俺は辺りを見渡して、朝っぱらから飛び回ったけれど

I looked around, I climbed up high into the dawn

彼女は夜のうちに消えていた
But she was gone into the night

俺は彼女の言葉を、彼女と一緒にした事を考えてた
I thought about the things she said
And all the things we'd done

でも彼女は逃げた
But she ran away

もう答えは明白だ
There's just to answer to give.

 

俺を呼ぶ彼女の声が未だに聞こえる

I still hear her callin' out to me

俺は未だにその声に耳を傾け続けている
I still listen for her endlessly

彼女が詐欺師だったなんて考えたこともなかったのに
But it never even crossed my mind she was a cheater

彼女がどこに隠れたか見つけてやる
I gotta find out where she hides

法が彼女を捕まえないなら、俺が捕まえてやるから
'Cause if the law don't get her, then I will

4つの小さなダイヤモンド

Four little diamonds.

言ったろ?法が彼女を捕まえないなら、俺が捕まえてやる

Said if the law don't get her, then I will

4つの小さなダイヤモンド
Four little diamonds.